Pohon 4x4 Permanent

Vše o Alfě 33 a Sprintu - údržba, problémy

Moderátoři: SQMadmin, GIONARDI

Pohon 4x4 Permanent

Příspěvekod MikeN » 19 led 2013, 18:58

Ahoj, mám dotaz ohledně závady na pohonu 4x4 u Permanenta. Bohužel je těchto aut velice málo, a tak tomu málo kdo rozumí, sám nejsem vyjímkou díky špatně dostupným informací. Tak doufám, že tu natrefím na někoho kdo se v tom vyzná a nebo měl třeba podobný problém či přístup k nějakým manuálům.

Jedná se o závadu na elektromagnetické spojce, která zadní náhon vypíná a zapíná. Po zapnutí klíčku, kdy má spojka sepnout (ozve se cvaknutí) se sice opravdu sepne, ale vzápětí se hned rozepne, a tak to jde pořád dokola. Spojka pořád cvaká - spíná vypíná. Předešlí majitel mi řekl, že to dělalo vadné čidlo, které je přímo u ní. Po výměně (za nové) bylo vše Ok. Než na závodech vyjel mimo dráhu a pod auto se mu dostala guma. Od té doby je to prý takto (opět) rozbité. Poradí někdo co s tím? Abych se dostal na to čidlo, tak musím vyndat převodovku? Děkuji za rady.
MikeN
1,4 IE
 
Příspěvky: 6
Registrován: 19 led 2013, 18:56

Příspěvekod .mycTD » 19 led 2013, 20:19

vim o tom hovno, ale mam obrazek :D
kazdopadne podle me je celej tenhle kram az nekde pod sedackama, takze jestli je to cidlo na nem, tak s tim prevodovka nema nic spolecneho.
33_permanent4.jpg
33 P4 Ferguson central coupling
Naposledy upravil .mycTD dne 13 bře 2013, 22:14, celkově upraveno 1
166V6
Che cosa si può fare...
Uživatelský avatar
.mycTD
zender member
 
Příspěvky: 7556
Registrován: 13 čer 2007, 10:25
Bydliště: 8ЯИ0

Re: Pohon 4x4 Permanent

Příspěvekod Pchavli » 19 led 2013, 20:27

mycak - toto imho je schema viskospojky, Majk* ma patrně problém s vinutím, které je u převodovky.
33P4_spodek.jpg

Chyba je nejspíš v onom elektromagnetickém vinutí na převodovce - bude patrně nutné ho převinout - zkušený autoelektrikář zvládne (nejsem si jistý, jestli je nutné převodovku shodit - možná by ji stačilo popustit, nicméně kardan musí dolů. Příčinou může být, že se do vinutí dostane olej atp. Anebo! Nebylo auto vlečeno na laně? Systém je velmi citlivý nejen na stejný rozměr kol a pneumatik vpředu-vzadu, ale i na stejný vzorek (vyhodnocení trakce)! Pak jsou zde další kontrolní mechanismy, které fungují na základě sledování elektromagnetického rušení a způsobují rozpojení za jízdy.
Ze začátku pro ověření by bylo vhodné systém P4 resetovat (postup zkusím najít).
Millerka do perka :drinkers:
Pchavli
Support
 
Příspěvky: 3013
Registrován: 08 črc 2007, 20:58
Bydliště: okres OP, Moravskoslezský kraj, CZ, EU

Příspěvekod .mycTD » 19 led 2013, 20:54

:oops:
...takze je to toto?
33_P4_gearbox03.jpg

33_P4_gearbox04.jpg
Naposledy upravil .mycTD dne 13 bře 2013, 22:15, celkově upraveno 1
166V6
Che cosa si può fare...
Uživatelský avatar
.mycTD
zender member
 
Příspěvky: 7556
Registrován: 13 čer 2007, 10:25
Bydliště: 8ЯИ0

Re: Pohon 4x4 Permanent

Příspěvekod Pchavli » 19 led 2013, 20:58

8) JJ, Nr.2
Millerka do perka :drinkers:
Pchavli
Support
 
Příspěvky: 3013
Registrován: 08 črc 2007, 20:58
Bydliště: okres OP, Moravskoslezský kraj, CZ, EU

Příspěvekod .mycTD » 19 led 2013, 21:17

tady je jeste nejake summary* cele te taskarice:
33_permanent4_over.jpg
166V6
Che cosa si può fare...
Uživatelský avatar
.mycTD
zender member
 
Příspěvky: 7556
Registrován: 13 čer 2007, 10:25
Bydliště: 8ЯИ0

Re: Pohon 4x4 Permanent

Příspěvekod MikeN » 20 led 2013, 12:40

Díky moc za rady. Jedná se přesně o to co je na 2. a 3. obrázku. Ono za jízdy to vůbec nefunguje - mám vytažené relé. Jde o to, že ta spojka se pořád rozpíná a spíná hned po zapnutém klíčku. Kardan mám vyndaný, právě by mě zajímalo jestli by s to dalo vyndat bez toho aniž bych musel vyndávat celou převodovku.

PS: odkud jsou ty obrázky?
MikeN
1,4 IE
 
Příspěvky: 6
Registrován: 19 led 2013, 18:56

Re: Pohon 4x4 Permanent

Příspěvekod Pchavli » 20 led 2013, 15:20

ePER :wink:
Mělo by to jít bez sundání převodovky z auta (určitě bude nutné povolit silentblok pod šaltrem a trochu svěsit (pozor na víko rozdělovače - sundat). Vypnuté relé u ABS? Nejsem si ale úplně jistý, jestli k tomu odpojení nedojde i proto, že spojka cítí*, že tam ten kardan není.
Millerka do perka :drinkers:
Pchavli
Support
 
Příspěvky: 3013
Registrován: 08 črc 2007, 20:58
Bydliště: okres OP, Moravskoslezský kraj, CZ, EU

Re: Pohon 4x4 Permanent

Příspěvekod MikeN » 20 led 2013, 15:42

Právě z důvodu té poruchy jsem ten kardan sundával.. Jde o to co tam může být za závadu. Ještě jednou jsem napíšu co mi bylo zděleno od minulého majitele."Už jednou mi toto spojka dělala, po vyměnění čidla za nové bylo vše OK. Na závodech, když jsem dostal smyk vyjel mimo dráhu a pod auto se mi dostala pneumatika se závada objevila znovu". Takže si myslím, že to na 80% způsobil náraz pneumatiky, pravděpodobně do kardanu. Takže mě ještě zajímá, co se tam tím nárazem mohlo stát??
MikeN
1,4 IE
 
Příspěvky: 6
Registrován: 19 led 2013, 18:56

Re: Pohon 4x4 Permanent

Příspěvekod Pchavli » 20 led 2013, 23:34

Stát se teoreticky mohlo cokoli. Pokud nedošlo k mechanickému zásahu do kardanu, bude možná stačit systém vyresetovat. Tím, že je tam načtená ta chyba, tak to možná ani nezkouší ten zadek připojit.
Pokud jiné možnosti diagnostiky nejsou možné, RESET SWITCH se může nainstalovat zde, G270a by měla být svorka do přístrojovky (jsou 2)
wiringDashboardP4.gif

Odkud jsi?
Millerka do perka :drinkers:
Pchavli
Support
 
Příspěvky: 3013
Registrován: 08 črc 2007, 20:58
Bydliště: okres OP, Moravskoslezský kraj, CZ, EU

Re: Pohon 4x4 Permanent

Příspěvekod Jarik » 21 led 2013, 01:02

Skusim pridat aj ja, aj ked neviem ci to pomoze.
Cidlom to byt moze, ale rozopinanie spojky mozu sposobovat aj dalsie veci, Permanent ma dost zlozity system autodiagnostiky celeho pohonu. Ked je kardan dole, tak sa moze rozpinat preto lebo sa spojka netoci, ale ked to robilo aj predtym, nemozes si byt isty ze je to iba to spinanie na prevodovke. Staci aj vadne cidlo ABS (ktore ta guma mohla poskodit), a uz cely system nejde, lebo nema udaje otacok vsetkych kolies. Pred par dnami mi to urobilo to iste, s tym rozdielom ze ja mam switch na vypinanie zadku. Po zapnuti sa nechcel pripnut, ale na 4.pokus to slo, cvaklo a hotove, bez chyby.
Keby bol naraz iba do kardanu, nemohol sposobit nic okrem nejakej mechanickej vady, cize by bol krivy alebo nevyvazeny. Skor to trafilo nieco ine. Pohladom nevidno nic? Kabel od prevodovky? ABS fachci? Napatie je OK?
Prevodovku nemusis vyberat, k spinaniu sa dostanes zo zadnej strany prevodovky, len musis dat dole aj ten drziak ktory drzi saltpaku, a dat dole este jednu prirubu.
Keby nieco, napis sem, alebo mejl.
J.
PS: keby si si chcel urobit vypinanie zadku, schemu tu uz mas. Najjednoduchsie je to v tuneli pod saltpakou, alebo tesne pod stredovym panelom. NA leto to setri benzin, za sucha to netrasie a je to pokojnejsie. Ked treba, zadok zapnes, a beries X5ky, Allroady, a rozne ine 4kolky, a kazdy sa obzera a nechape :D Dodnes sa pamatam ked sla moja z CH na Slovac, 200 na dialnici, a samy krivy pohlad :mrgreen:
Uživatelský avatar
Jarik
1,7 twin carb
 
Příspěvky: 91
Registrován: 07 úno 2009, 20:54
Bydliště: Košice

Re: Pohon 4x4 Permanent

Příspěvekod Shandor » 22 led 2013, 18:22

Co si já pamatuji ze svého permanentu: tak el.mag spojka je trvale sepnutá a odpojuje se jen při sepnutí ABS a nad 160km/h.
Shandor
2,4 JTD
 
Příspěvky: 991
Registrován: 16 bře 2007, 19:44

Re: Pohon 4x4 Permanent

Příspěvekod Jarik » 22 led 2013, 20:28

Ano, to sedi. Zapnuta je furt, vypina ju to co hovoris, a par dalsich dovodov. Staci napriklad ist chvilu na defekte, a riadiaca vyhodnoti po chvili rozdielne otacky a odopne. Pri ABS neviem, skor podla popisu pri brzdeni ked predne kosa smykaju, pribrzduje zadnu napravu. A tak.
Uživatelský avatar
Jarik
1,7 twin carb
 
Příspěvky: 91
Registrován: 07 úno 2009, 20:54
Bydliště: Košice

Re: Pohon 4x4 Permanent

Příspěvekod MikeN » 28 led 2013, 00:32

Díky moc za příspěvky. Vážím si toho. S ABS je to dobrá rada - nefunguje mi. Jak se dá opravit? Musím zajet na diagnostiku, kde mi řeknou, které čidlo to dělá a nebo můžu zkusit doma vyměňovat čidla do té doby než mi přestane svítit kontrolka? Musí se po výměně čidla ABS nějak restartovat? Rozlišují se čidla od pravého/levého, předního/zadního? Vím, že je to asi banalita, ale já jsem ještě nikdy ABS nespravoval, tak se ptám na každou pitomost. Díky
Jinak jsem od Havlíčkova Brodu :wink:
MikeN
1,4 IE
 
Příspěvky: 6
Registrován: 19 led 2013, 18:56

Re: Pohon 4x4 Permanent

Příspěvekod Shandor » 29 led 2013, 09:30

No sláva tak už víme kde je zakopán pes.
Nejjednodušší je udělat diagnostiku ABS. Ta ti přímu ukáže od kterého kola nemá signál. Nebo že je špatná jednotka. ně na jednom autě nejelo ABS, dokonce jsem vyměnil celou jednotku a pak jsem zjistil, že je prasknutá pojistka!
Poruchu jednotlivého čidla lze to vysledovat i voltmetrem, ale je to harakiri. Zvednout auto a postupně odpojovat čidla připojit k voltmetru kde měříš mV a někdo zdatný ti tím kolem točí!
Shandor
2,4 JTD
 
Příspěvky: 991
Registrován: 16 bře 2007, 19:44

Další

Zpět na Alfa 33 (905&907), Sprint (902), Sprint Veloce

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron