GIONARDI píše:8) nádhera - cchce to asi hodně času -- fakt super
Tak, tak. Díky mému pracovnímu a rodnému vytížení většinou zbývá čas a prostor kdy řešit vývoj tak mezi 22:00 a 05:00 ráno , samotná realizace probíhá v minimu volných chvil v naší továrně. O časové a finanční náročnosti nemá smysl mluvit, to je asi jasný všem co někdy něco chtěli vymyslet apak vyrobit. A těm co to nezkusily těm nemá cenu nic...... Díky 4letému závodění s GTV a 75kou se dá říct ,že to při závodech pomalu začíná fungovat. Největší boj byl vyřešit funkční brzdový systém při výkonu cca 200 k a 15´´kolech (z důvodu hmotnosti a hlavně ceny pneumatik). Dá se říct , že poprvé jsme dojeli s brzdama takovýma s jakýma jsme vyjeli. V předu plovoucí AP pr 295 x 32 a čpístkové brzdiče AP s deskama 132mm , zadek na původním místě samo sebou u převodovky plovoucí kotouče Brembo 280 x 28 mm brzdiče byli použity z konkurenční Mazdy RX7 , na mazdě jsou samozřejmě v předu. Hlavní brzdové písky byli použity o pr 20 mm 2x od Girlingu s vahadlem a doplněna pro citlivé doladění regulátorem tlaku zadních brzd.Řekl bych dokonalá kombinace . 12H be z výměny , v tomto směru bylo dosaženo požadovaného cíle , prostě desky neměnit. Další velké problémy většinou bývají s poloosami díky sníženému podvozku a tím pádem jejich vyklonění a . Tím pádem se manžety mají tendenci prodřít ,nebo protrhat. Letos jsme použily univerzální silikonové manžety a z venku je ideální je namazat silikonovým olejem proti prodření . Nicméně měli jsme smůlu a po prvním stříní jsme museli polosu měnit . Bolestné opuštění 3 místa v celkovém pořadí . Manžetu nám protrhla utržená hadice chlazení zadních brzd. výměna nás stála 13 kol. Další problémy byli v minulosti s Přehřívání převodovky díky zesílenému samosvoru . Teplota nám v převodovce po půl hodině vystoupla na cca 160 st a funkce byla s dokonalým fritovacím olejem nic moc. V brně už jsme jeli s chladičem převodového oleje. převodovka fungovala při stálé teplotě 120 st jak Švýcarský hodinky. Při posledních závodech 9H v Mostě jsme nedojeli díky rozškubané před závodem nové přední hardyspojce . A bylo po setrváku. Tím pádem přišel ten správej čas na vývoj nového setrváku. Řekl bych , že to byl ten největší oříšek . Problém byl s vyvážením setrváku který dovažuje na třikrát zalomenou klikovku. Povedlo se. Na setrvačnících v předu a v zadu zmizelo cca 14 kg. V kombinci se závodní spojkou neskutečný přínos. Před startem jsme měli všichni pocit , že smůlu jsme si již vybrali v minulé sezoně a , že naše dokonalá předzávodní příprava to jen potvrdí. Omyl opak byl pravdou. Zhruba 4H před koncem závada velmi neobvyklá , v předním náboji praskl u vnitřního ložiska vnější kloužek. 4 kola a do boxů . Ložisko se vysypalo a kotouč se opíral o brzdič . Ložisko jsme vyměnily a pokračovalo se dál . Raději bych nevěděl jak náboj vypadá vůle po vysoustružení prasklým kroužkem byla značná. Na funci to nemělo vliv a zbytek závodu jsme dojeli rychlou pravidelnou jízdou na 8 místě v divizi do 3600. Černá 2,5ka jezdila a jezdila a jezdila . Dvakrát se vyměnily desky v předu , jednu v zadu a není co říct. prostě sériová 2,5ka. Tak asi tak nějak. Ukaž to fak neee. tak znovu at z toho něco máte.