Stránka 1 z 2

něco málo o 75 tce

PříspěvekNapsal: 17 črc 2008, 13:53
od ice.cool.man
Alfa 75 byla představena v roce 1985, u příležitosti 75. výročí vzniku automobilky Alfa Romeo. Nebyla žádnou převratnou technickou novinkou, ve střední třídě se objevila po boku své sestry, Alfy 90, jako poněkud menší a kompaktnější vůz. Po svých předchůdkyních Alfettě a Giuliettě převzala Alfa 75 uspořádání podvozku, pohonné jednotky i linie karoserie. Ty však svým klínovitým tvarem již předznamenávají nástup tohoto profilu, tak příznačného pro dnešní nejmodernější Alfy 156 a GTV. Uvádí se, že při modernizaci Alfetty a Giulietty byla Alfa 90 koncipována jako futuristická a luxusní verze a Alfa 75 jako sportovní verze - pokračovatel sportovní tradice automobilky.

Alfa Romeo 75 se stala kultovním autem "skalních" Alfistů. Je jimi považována za poslední pravou Alfu. Všechny pozdější vozy této značky vznikly již jako produkty spolupráce s někdejším nenáviděným rivalem Fiatem. Přes jejich nesporné kvality jsou "skalními" považovány přinejlepším za "lepší fiaty" s motorem od Alfy Romeo.

Maska chladiče svým typickým tvarem vzbuzuje úctu, kdykoliv se objeví ve zpětném zrcátku obyčejného automobilu. A pokud se řidič nějakého obyčejného auta náhodou neopatrně a drze přiblíží k Alfě zezadu, neměl by řidič alfy raději přidávat plyn. V lepším případě totiž drzounovi propálíte výfukem díru do kapoty, v horším ho sfouknete ze silnice jak suchý list.

Alfa Romeo 75 se také stala základem pro úchvatné karosářské variace.

Motory Alfy Romeo 75

Oficiálně se Alfa75 vyráběla a běžně prodávala s těmito motory:

1. řadové čtyřválce, rozvod DOHC ( 2xOHC)

1,6 l 1,6 l ie

1,8 l 1,8 l ie 1,8 l Turbo

2,0 l 2,0 l Twin Spark 2,0 l Turbo Diesel

2. šestiválce do V, OHC

2,5 l V6 3,0 l V6

Verze ie ( injectione essential ) byla s vstřikováním benzínu, verze Turbo (benzin) a Turbo Diesel byly s turbodmychadly.

Motory byly zaváděny a postupně vyřazovány z výroby, od zahájení výroby v roce 1986 do ukončení v roce 1992 byla Alfa 75 vyrobena v 187 300 exemplářích s tímto osazením.

V roce 1986 byla Alfa 75 uvedena do výroby se dvěma motory:

1,8 l ( 1779 ccm ), s karburátorem a atmosférickým plněním a

3,0 l ( 2959 ccm ), V6

V roce 1988 byla nabídka motorů rozšířena o motory:

1,6 l ( 1570 ccm ) a

2,0 l ( 1962 ccm ) TS, kterým byla osazena i limitovaná série 3500 kusů AR 75 TS ( tento motor měl i verzi s proměnným časováním ventilů VVT )

V roce 1990 vyvinula AR pro typ 164 motor Quadrifolio 3,0 l V6, 200 koní ( který se později v roce 1994 s použitím 24 ventilové techniky dostal na 230 koní. Tímto motorem byly osazovány i AR 75 tuningované firmou Zagato (SZ- sport zagato) a Alfy Romeo 75, vyvážené pod obchodním názvem Milano do USA.

PříspěvekNapsal: 17 črc 2008, 15:21
od Marek
Pěkné info, jen si pouprav tu část s 16 ventlovým 3.0 V6 motorem. Má tam být čtyřventilovou technikou, nebo 24 ventily. :D
P.S.: Někde jsem to už četl, nevíš kde?

PříspěvekNapsal: 18 črc 2008, 22:30
od ice.cool.man
našel jsem to na wikipedii mám tenpocit , ale nejsem si tím uplně tak jistý... to víš, nuda v práci...

wikipedie

PříspěvekNapsal: 18 črc 2008, 23:11
od Elba
tak jim napis at si to opravi...ono mit 2 a trictvrte ventilu na valec je urcite unikat....jinka slovni spojeni 24ventilova technika je tez dosti zvlastni....bud bych rekl ctyrventilova technika nebo 24 ventilovy motor...apod.......24ventilova technika mi prijde jako by to melo mit 24 ventilu v kazdem valci...
ale jinak....zasluzny cin....osveta mezi nami neznalci...co toho tolik nepamatuji :drinkers:

PříspěvekNapsal: 18 črc 2008, 23:14
od Marek
To jako kupuješ pití na dalším srazu? Co Košice, jedeš?

Marek

PříspěvekNapsal: 18 črc 2008, 23:21
od Elba
to bylo na me?[/b]

Re: Marek

PříspěvekNapsal: 18 črc 2008, 23:23
od Marek
Ano, na Tebe ELBO, necituji předchozí příspěvek.

Marek

PříspěvekNapsal: 18 črc 2008, 23:32
od Elba
no nemuzu cuchat....tez necituju prispevky,ale do nadpisu pisu komu to adresuju treba :D
no jestli jde o piti ta rundu na nejakeho panacka jeste unesu takze neni problem....
a Kosice doufam,ze jo....definitivum reknu az za dva tydny ted nemuzu slibit napevno,ale rad bych

Re: něco málo o 75 tce

PříspěvekNapsal: 16 led 2016, 16:17
od zde
:eek2:
Jsem treba vubec nevedel ze se dala 75 v matu! Byl vyhradne ve spojeni s Milano 2,5 a jednalo se o trikvalt ZF. Tak kdyby nahodou nekdo taky nevedel :D

dash (2).JPG


IMG_0301.JPG


IMG_0305.JPG


Pikcre* jsou z Alfabb

Re: něco málo o 75 tce

PříspěvekNapsal: 16 led 2016, 18:25
od PetrGTV
:?: to by se mi to jezdilo .....

PříspěvekNapsal: 16 led 2016, 18:29
od zde
To jo! :D

Driving it is brilliant,the 2.5 V6 sounds even better coupled to the autobox and kickdown takes the engine to 6300rpm,trust me,you'll drive everywhere with the window open

:boomer: :boomer:

Re: něco málo o 75 tce

PříspěvekNapsal: 16 led 2016, 23:00
od Ladin164QV
Dobrej atyp ten mat, zvlast ten obal menice :D 8)

jinak i.e. je "iniezione elettronica" a ne essential :wink:

PříspěvekNapsal: 17 led 2016, 12:24
od zde
Tak to je snad kazdymu jasny :?: I kdyz pred sedmi lety bych si to treba taky myslel :D

Re: něco málo o 75 tce

PříspěvekNapsal: 17 led 2016, 15:17
od Ladin164QV
Mne jako prcka hrozne zajimalo co to mame na ty liste vlevo napsany... :D

Obrázek

PříspěvekNapsal: 17 led 2016, 16:57
od zde
8) 8) 8) To sem nazivo nikdy nevidel. Super kara :boomer: