Koupil jsem si tuhle diagnostiku a chci se s váma podělit o pár postřehů a rad. Diagnostika podporuje standard ISO 9141-2, jde připojit jak přes atypický 3pin Fiat konektor (který se v AR nachází nejčastěji poblíž uložení pravého předního tlumiče), tak konekotorem OBD (nejčastěji uvnitř v autě).
Zapojení pro 3-pin FIAT konektor:
Zapojení pro OBD konektor (stačí signály GND, K-Line a L-Line vyvýest banánky nebo použít redukci):
Na připojení k PC je třeba ještě použít interface, který převádí úrovně TTL rozhraní RS-232 na úrovně signálů na lince K-Line a L-Line (0V, 12V), samotný interface potřebuje pro komunikaci být připojený na +12V (kabel je vybaven "krokodýlkem" pro uchycení k + na baterii). Kvůli tomu, že interface používá 2 sériové porty (jeden pro K line a druhý pro L line), byl jsem nucen oprášit jedno staré PC, které disponuje 2 COM porty . Samotný program ECUReader běží pod nativním DOSem, podpora Příkazového řádku ve Windows nebo emulátor DOSbox nefungují!!
Tahle diag podporuje pouze evropská auta do roku výroby 99-00, ojediněle jsem na netu viděl vyjímky ve formě 2001 a 2002 - záleží jestli má auto K a L linku. Co se týče značek, tak koncernový Fiat (Alfa, Lancia, Fiat nejsou problém), Feldy BMM+MPI, Favority s BMM, první Fabie a Octávky, nějaké Oply, BMW a Mercedesy. Po víkendu, kdy budu testovat na 2 autech víc informací.